top of page

Ervaringen

Ouders van een leerling uit groep 6

Wij zijn ontzettend blij met de hulp die we van Petra hebben gekregen voor onze dochter. Daar waar het voor ons moeite kostte om iets uit te leggen op het niveau van onze dochter deed Petra dat op een hele leuke en spelenderwijze manier waardoor onze dochter bepaalde stof ineens wel begreep of sneller onder de knie kreeg. Er was altijd ook ruimte voor een kletspraatje, en door het geduld van Petra heeft zij ook veel meer zelfvertrouwen gekregen. Voor onze dochter was het echt geen straf om naar juf Petra te gaan!

Leerling groep 6

Het was super erg leuk met u. Het was leuk omdat we heel vaak om dingen moesten lachen. Maar het was ook heel fijn dat u mij heeft geholpen met rekenen en nieuwsbegrip en muiswerk. En we deden ook soms een tekst lezen en dat was ook heel leuk. En u gaf mij tips waar ik veel aan heb. Dankjewel voor al de hulp die ik heb gekregen.

Ouder van een groep 8 leerling

"Onze zoon vond de Cito-toetsen ontzettend spannend en begon steeds meer aan zijn eigen kunnen te twijfelen. Wij gingen op zoek naar iemand die ons kind kon ondersteunen met het versterken van zijn zelfvertrouwen. Bij toeval kwamen wij bij Petra uit en wij waren positief verrast. Met haar persoonlijke benadering, toewijding en begripvolle aanpak was zij in staat om echt connectie te maken met onze zoon. Ze bood hem een veilige plek waar hij vrij was om zichzelf te ontwikkelen. Dankzij haar begripvolle, positieve en stimulerende benadering heeft ze hem geholpen om zijn toetsen met meer zelfvertrouwen te maken en heeft hij uiteindelijk zijn ware potentieel en kennisniveau kunnen laten zien."

Ouder van NT2 tweeling

"Mijn tweeling M. & L. zijn 13 jaar. Ze zijn anderstalig opgevoed door een lang verblijf van 10 jaar in het buitenland. Juf Petra voelt kinderen die het Nederlands als Tweede taal (NT2) moeten leren feilloos aan. Ze zijn in het begin van groep 8 van de basisschool bij haar begonnen. Op dat moment waren we als gezin nog maar 1 jaar in Nederland. Als ik zie wat voor sprongen ze hebben gemaakt na enkel 8 maanden bijles, is dat bijna niet te bevatten! Juf Petra heeft de tweeling niet enkel geholpen met het leren van de taal; ze heeft hen ook zelfvertrouwen meegegeven. Ze biedt de kinderen dat stukje extra door haar warme en persoonlijke benadering. Ze kan zich goed inleven in andermans cultuur of gezinssituatie en aarzelt niet om mee te gaan naar bijvoorbeeld een oudergesprek op school. Hierdoor heb ik mij als ouder meer gesteund gevoeld in soms wat moeilijke(re) situaties. Dat is DE POWER van Juf Peet. Ze heeft ons allemaal het gevoel gegeven van "YOU CAN DO IT!".

Ouder van een groep 8 leerling

Juf Petra : 
Wat een super lieve vrouw! Mijn dochter wilde ECHT NIET naar bijles. Ondertussen gaat ze er vrolijk naar toe en komt ze vrolijk thuis! Petra is echt meer dan alleen een bijles juf. Ze doet ook echt haar best om de beste ondersteuning te geven. Dit is aan veel te merken. Als ze iets extra's kan doen om het beter of leuker te maken doet ze dat. Ik denk niet dat dit bij veel andere bijlessen ook op deze manier gebeurd. Dat weet ik eigenlijk wel zeker. Op de manier hoe Petra werkt wordt wel het maximale eruit gehaald. Naast het rekenen (waarvoor mijn dochter naar Petra gaat) heeft ze ook een mooie relatie met mijn dochter opgebouwd. Wie had dat gedacht :) zeker een top ervaring!

Ouders van een leerling uit groep 7

“Petra is een warme en betrokken persoonlijkheid, ze sluit continu aan bij de interesses van onze zoon. Hierdoor is het voor hem leuk om naar “jufpeet” te gaan.
De eerste keren waren misschien wel een beetje spannend maar inmiddels gaat hij fluitend en heel graag. Zeker nu hij kan “racelezen” als de beste en hij sprongen vooruit maakt.
Onze zoon groeit in alle opzichten mede door de persoonlijke aandacht van “jufpeet”!”

Ouder van een groep 8 leerling

Onze dochter E. is nu bijna 12 jaar en zit in groep 8. Ze gaat vanaf begin dit schooljaar wekelijks naar Petra en doet dit graag. E. heeft veel meer zelfvertrouwen gekregen in datgene wat ze moeilijk vond.
Petra blijft ook steeds inspelen op de actualiteit: wat heeft onze dochter nu nodig en waar kan ik haar het beste bij helpen? Het lijntje met ons als ouders is kort en dat is heel prettig.
Petra kijkt niet alleen naar wat ze nodig heeft op rekengebied maar verliest ook het sociale stukje niet uit het oog. Ze houdt goed in de gaten hoe het met haar gaat. Onze dochter heeft naast het zelfvertrouwen dat ze gekregen heeft, ook veel geleerd op cognitief gebied. Ze is de stof beter gaan begrijpen. 
E. voelt zich bij Petra echt op haar gemak: we laten haar daarom ook echt met een gerust hart naar Petra gaan! Er is ook altijd even tijd voor een kletspraatje aan het begin en heeft interesse in wat haar bezighoudt. Petra is lief, begripvol, rustig en kundig. Ze heeft oog voor het kind en houdt ook heel goed contact met de ouders.
E. zegt zelf het volgende: “ Petra legt altijd alles heel rustig uit en dat is fijn. Als ik iets moeilijk vind op school en daar is geen tijd voor om het mij uit te leggen, dan vraag ik het aan Petra. En dan snap ik het weer!”
We zijn heel blij dat onze dochter door Petra is begeleid: we hadden ons hiervoor geen betere juf kunnen voorstellen!

Ouders over de begeleiding van J.

J. is bijna 11 jaar, ze zit in groep 7.
"Onze dochter gaat wekelijks met enorm veel plezier naar Petra. Ze krijgt veel vertrouwen doordat Petra haar op een hele speelse manier de lesstof uitlegt en haar ermee laat oefenen.
Naast de zeer treffende inhoudelijke begeleiding heeft Petra een heel scherp oog voor het welzijn van het kind. Ze ondersteunt dus niet alleen op cognitief vlak maar ook op emotioneel vlak. Daarnaast zijn er de lieve attenties zoals een kaartje, een wekelijks mapje met tijdschriften, een extra werkje wat als een cadeautje verpakt wordt. 
Ze is een voorbeeld in bevlogen je passie uitvoeren! Een groot geschenk voor onze dochter en daarmee voor ons."

Reken coördinator en leerkracht groep 8

"In het afgelopen jaar heeft Petra ("bij-jufpeet") een van mijn leerlingen uit groep 8 begeleid.
Prima communicatie in de driehoek onderwijsprofessionals / ouders / kind; korte lijntjes, inbreng van beide kanten. Er is gewerkt aan inhoud (o.a. rekenen-wiskunde), maar vooral ook aan vaardigheden (strategie bij aanpak van een probleem, gebruik van hupmiddelen) en zelfvertrouwen!
Waardering voor kennis en kunde van jufpeet, mijn leerling heeft er zeker baat bij gehad. Als er een hulpvraag is buiten school, kan Petra een welkome aanvulling zijn".

Ouders over begeleiding C.

C. is 12 jaar. Jufpeet heeft hem begeleid in groep 7 en nu in groep 8.
Vertrouwen - Inzicht - Doorzetten
Je hebt zijn vertrouwen gewonnen, die was hij kwijt in de leerkrachten op school
Je hebt hem inzicht gegeven hoe hij kan leren leren 
Je hebt hem laten ervaren dat hij met doorzetten tot oplossingen komt

Ouder over de begeleiding van E.

E. is een meisje van 11 jaar. Ze zit in groep 8. Ze kwam bij juf Petra om met betere concentratie haar schoolwerk te kunnen maken. Zelf had ze er in eerste instantie geen zin in. Ze zag er tegenop om naar een nieuwe juf te gaan. Na 1 sessie voelde ze zich al helemaal op haar gemak en ging ze er zelfs met plezier naar toe. Petra weet in een korte tijd een leuke band met onze dochter op te bouwen. Ze voelt zich erg op haar gemak en naast het harde werken is er ook altijd nog tijd voor een praatje wat haar bezighoudt zoals de musical, de hond, Cito etc. Ze leert op een fijne manier om geconcentreerder haar schoolwerk te maken. Na afloop van het traject is er ruime aandacht voor een eerlijke evaluatie met mij, de moeder. Het is een fijne, leerzame ervaring voor onze dochter geweest. En ook voor ons als ouders om haar leerproces beter te begrijpen. Ze is zeker weer een stap verder!

Leerkrachten van een leerling uit groep 7

"Onze leerling was in een soort impasse, met de 1 op 1 hulp van juf Peet is hij weer vlot getrokken en kan nu weer zelfstandig verder werken in de klas. Hij doet dit nu met veel meer plezier en inzet dan voorheen."

"De ondersteuning  heeft  onze leerling echt weer op weg geholpen zodat hij zelf nu de tools heeft om zelf in de klas verder te kunnen werken met de schoolstof."

Leerkracht van een leerling uit groep 7

Fijne, persoonlijke benadering van het kind, met een positieve kijk. Petra stimuleert op een ongedwongen manier de kwaliteiten van de leerling en geeft doelgerichte oefeningen.

Leerkracht van een groep 7 leerling

Kinderen komen enthousiast en met een lach van juf Peet vandaan.

Leerkracht van groep 5

Leerkracht groep 5 vertelt over M., een meisje uit de klas. M. is 10 jaar. "We merken in de klas dat het tempo van de aangeboden leerstof voor M. vaak wat snel gaat. Op school krijgt ze extra begeleiding, maar dat is in een groepje. Sinds kort gaat ze ook naar jou. Buiten dat ze altijd enthousiast komt vertellen hoe fijn ze geholpen wordt bij jou, zien we in de klas wel degelijk ook resultaat. Het resultaat is niet altijd het belangrijkste, we weten dat jij er net zo over denkt, maar het gevoel dat je de stof begrijpt is wel heel erg fijn voor een kind. Omdat dit nu veel vaker zo is merken we dat het zelfvertrouwen van M. aan het stijgen is. Ze laat aan ons weten dat ze de sommen nu echt goed begrijpt en ze is zo trots als ze haar schrift terugkrijgt met zo weinig fouten!! En wij zijn natuurlijk ook heel trots op haar! Kortom we zijn als leerkrachten blij met de hulp die jij haar biedt en met de samenwerking met ons als leerkrachten."

Ouder over de begeleiding van Q.

Q. is 9 jaar en zit in groep 5. "Q. zegt dat je aan jou alles kan vertellen, wat je verder niet met anderen bespreekt. Hij vindt je heel lief en behulpzaam.”

Ouder over de begeleiding van D.

D. zit in groep 5. Hij is 9 jaar.  Zijn moeder; "Ik heb aan D. gevraagd wat hij nou zo fijn vond bij jou. In zijn woorden:
Ik voelde mijzelf altijd zo fijn bij juf Petra en als ze een vraag stelde keek ze je ook echt in de ogen aan. Dan durfde ik het wel te vertellen. Jij kijkt inderdaad mensen met een open blik aan.”

banner taakaanpak totaal.jpg
bottom of page